Дистанційні завдання для учнів 3(7) класу

3(7) класи:
Українська мова
https://m.youtube.com/watch?v=6UoopVNYSmI
Вправа

1. Через дефіс пишуться всі прислівники в рядку
А коли/не/коли, ледве/ледве, казна/де, багато/багато
Б на/в/здогін, з/діда/прадіда, без/ладу, по/середині
В по/маленьку, без/просипу, по/київськи, по/третє
Г у/наслідок, час/від/часу, коли/не/коли, як/не/як
Д ген/ген, кінець/кінцем, вряди/годи, будь/де
А
Б
В
Г
Д
2. Окремо пишуться всі прислівники в рядку
А без/ліку, сам/собою, повік/віки, такий/сякий
Б по/латині, по/дитячому, по/свійськи, хтозна/скільки
В на/щастя, в/цілому, в/основному, уві/сні
Г на/виворіт, у/переміш, по/перше, від/давна
Д на/впростець, з/висока, за/молоду, без/перестанно
А
Б
В
Г
Д
3. Через дефіс пишуться всі слова в рядку
А абстрактно/гуманістичний, австро/угорський, автомобільно/дорожний,
адміністративно/господарський
Б аван/порт, автобіографічно/мемуарний, агрегатно/вузловий, агро/метеорологічний
В аварійно/небезпечний, авіа/ескадрилья, аеродромно/експлуатаційний,
аеро/фотографування
Г авто/броньовик, азбестово/паперовий, азотно/фосфорно/калієвий, а/конто
Д авто/радіо/графія, алфавітно/цифровий, алюмінієво/кислий, альма/матер
А
Б
В
Г
Д
4. Через дефіс пишуться всі слова в рядку
А алюмінієво/магнієвий, альфа/терапевтичний, американо/англійський, ампер/виток
Б амплітудно/частотний, аналітично/синтетичний, аналого/цифровий,
анти/гігієнічний
В англо/французький, архі/варіус,архітектурно/ландшафтний, Асканія/Нова
Г астрахано/каспійський, асфальто/бетон, атланто/балтійський, атомно/водневий
Д атомо/хід, аудіо/візуальний, афро/азіатський, археолого/нумізматичний
А
Б
В
Г
Д
5. Окремо пишуться всі прислівники в рядку
А поза/торік, з/розгону, до/смаку
Б по/черзі, по/можливості, в/міру
В на/сміх, при/вселюдно, під/час
Г як/слід, натще/серце, за/кордон
Д у/ночі, до/сих/пір, до/останку
А
Б
В
Г
Д
6. Разом пишуться всі слова в рядку
А альфа/розпад, бавовно/очищувальний, баластно/осушувальний,
балтійсько/морський
Б бавовняно/лавсановий, бал/маскарадний, епіко/сатиричний, іонно/електронний
В алюміній/органічний, багато/жанровий, баласто/очисний, іоно/обмін
Г культурно/етичний, культ/фонд, ніжно/світло/коричневий, берего/укріплювальний
Д бета/частинки, бетоно/змішувальний, бібліотека/читальня, бібліотеко/знавство
А
Б
В
Г
Д
7. Через дефіс пишуться всі слова в рядку
А біло/голубий, біло/емігрантський, білувато/рожевий, біло/мармуровий
Б біло/матовий, Біломор/канал, біло/сніжний, біло/синьо/червоний
В біло/фінський, біло/церківський, біло/шерстний, білувато/рожевий
Г більш/менш, білгород/дністровський, сніжно/білий, біло/золотий
Д біо/електричний, біло/колосиця, біло/козак, біло/матовий
А
Б
В
Г
Д
8. Виділене слово є прислівником
А на/дворі морозяно
Б на/дворі лежали дрова
В вийти на/гору
Г на/гору пташки не долітають
Д в/день народження
А
Б
В
Г
Д
9. Укажіть рядок, у якому всі прислівники пишуться разом
А ліво/руч, ні/коли, якось/то, в/ранці
Б не/далеко, босо/ніж, хіба/що, аби/де
В ні/трохи, де/далі, хтозна/якого, все/таки
Г в/перше, у/тричі, де/коли, не/впинно
Д рік/роком, рано/по/раненьку, без/вісти, на/тще/серце
А
Б
В
Г
Д
10. Укажіть рядок, у якому всі прислівники пишуться через дефіс
А коли/не/коли, на/в/з/догін, по/маленьку, у/наслідок
Б ледве/ледве, врешті/решт, десь/не/десь, часто/густо
В по/своєму, по/одинці, десь/інколи, ні/на/гріш
Г з/на/двору, на/в/проти, сам/на/сам, спід/споду
Д сам/самотою, без/відома, на/зло, на/віки
А
Б
В
Г
Д
11. Через дефіс пишуться всі прислівники в рядку
А зтозна/скільки, ані/звідки, коли/небудь
Б по/батьківськи, по/маленьку, по/твоєму
В десь/інде, все/одно, видимо/невидимо
Г по/нашому, по/трохи, по/мисливськи
Д рано/вранці, сила/силенна, зроду/віку
А
Б
В
Г
Д
12. Разом треба писати всі прислівники у рядку
А по/польськи, до/щенту, на/весні, до/речі
Б на/вхрест, в/основному, в/цілому, з/висока
В на/четверо, по/своєму, з/верху, на/пам’ять
Г по/тиху, уві/сні, на/жаль, на/гору
Д на/вшпиньки, з/середини, за/панібрата, не/сказано


Українська література
https://www.youtube.com/watch?v=i2voai-GBv8

Прочитати

"Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських"

1.Скласти порівняльну характеристику  Софійки, Сашка, Вадима.
2.Виконати тестові завдання:
   1 - 6 розділи
1. Хто  написав казку, долею головної героїні якої так переймається Софійка  на початку повісті?
а. Г. К. Андерсен
б. брати Грімм
в. О. Пушкін
2. Кому належить  висловлювання  «Якби моя воля - видaлa б зaкон: зaборонити нещaсливі фінaли в кaзкaх!»?
а. Софійці
б. Ірці Завадчук
в. тітоньці Сніжані
3. Дивні бешкети в пустій загадковій квартирі поверхом нижче відбувалися
а. коли був новий місяць
б. коли був повний місяць
в. кожного першого числа місяця
4. Софійка дала списати Кулаківському  завдання з
а. математики
б. української
в. англійської
5. Колишній сусід Софійки Сашко під час зустрічі подарував їй букетик
а. рясту
б. фіалок
в. конвалій
6. Що попросила Софійку знайти тітонька Сніжана у прабабусеній шафі?
а. намисто
б. браслет
в. сережки
7. Софійчина мама розказала, що « кожнa жінкa їхнього роду під вінець одягaлa корaлі. Нaмисто дістaлося ще прaпрaпрaбaбі. Відтоді передaвaлося з роду в рід  …»
а. на щастя
б. на вдачу
в. на багатство
8. Яке слово потрібно поставити замість трьох крапок у висловлювання Вадима Кулаківського   « В мене, як хочеш знaти, рід проклятий. Гроші ведуться,  … - ні грaмa!»
а. щастя
б. вдачі
в. багатства
9. Хто вкрав у Софійки коралі з кишені піджака?
а. Сашко
б. Вадим
в. Ірка
10.Яке випадково сказане Софійкою слово у шафі дозволило їй мандрувати в  минуле?
а. намисто
б. коралі
в. згарда
11.Щоб повернутися  назад, дівчинка те слово сказала
а. чітко поділивши на склади
б. наголосивши інший склад
в. навпаки
12.Повернувшись з минулого, Софійка зрозуміла, що вибрати конкретну дату в нім  вона змогла, взявши до рук
а. вирізку зі старої газети
б. листок з календаря
в. світлину

3.Написати лист герою повісті "Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських"




07.04.20.
Українська мова


ПРИЙМЕННИК - це службова частина мови, що виступає разом з відмінковою формою іменника, займенника, прикметника та числівника для вираження залежності її від інших слів у словосполученні


ПРИЙМЕННИКИ ВЖИВАЮТЬСЯ З ФОРМАМИ ВІДМІНКІВ

ВідмінкиОдногоДвохТрьохПриклади
Родовийбез, біля, коло, від, до, для, з-за, з-під, крім, окрім, після, проти, ради, серед, близько, кінець, вздовж, вглиб, край, замість, опісля та ін.попередміж, поміж, проміж, з, в (у)пісня без слів; садять вздовж алеї; поперед нас пройшов; сидить кінець столу, позичив у знайомого
Давальнийвсупереч, навздогін, назустріч, наперекір, наперерізбіг навздогін нам, вийшло всупереч споді­ванням
Знахіднийкрізь, повз, попри, про, черезв (у), за, на, над, о(об), перед, по, поза, понадкрізь туман не видно; приїде через місяць; стукав у вікно; пішов поміж столи
Оруднийза, над, пе­ред, під, по, поза, понадміж, поміж, проміж, звидніється за лісом; стоїть перед очима; розмова (поміж) між друзями; зустрічі з ним
Місцевийприна, по, о (об)в (у)стоїть при дорозі; під­німається по драбині; встає о шостій годині
Місцевий відмінок ніколи не вживається без прийменника


                                                                         Пам'ятайте:
        Прийменники
квіти навколо хати, близько другої години, близько сотні, був поруч з ним, поруч хаток, сидить кінець столу, стоїть край села, почекай коло хвіртки
інші частини мови
ПРИСЛІВНИКИ
Подивилася навколо, стояли поруч, підійшли близько
ІМЕННИКИ
Широке коло, щасливий кінець, далекий край


                                           ПРИЙМЕННИКИ ЗА БУДОВОЮ



ПРОСТІ
СКЛАДНІ
СКЛАДЕНІ
Без, до, по, при, край, мимо, коло, кінець, передз-над, із-за, з-поза,
 з-поміж, поза, поміж, заради, довкола
Згідно з, відповідно до, у зв'язку з, незважаючи на ..




Вправа 1.


Розподільчий диктант

Прийменники розподіліть у дві колонки: а - непохідні, б - похідні


  1. за,
  2. понад,
  3. у,
  4. зі,
  5. коло,
  6. до,
  7. попри,
  8. над,
  9. поруч,
  10. біля,
  11. під,
  12. близько,
  13. на,
  14. в,
  15. навпроти,
  16. під,
  17. поперед

Вправа 2.


Складіть з поданими фразеологізмами речення. Поясніть будову прийменників, їх походження
 Гратися з вогнем.

 Без жартів.

 Всупереч здоровому глузду.
  Геть з-перед очей.
  Тримати при собі.
  Жити собі на втіху.

 За всяку ціну.
Заради шматка хліба.








14.04.20.
Українська мова
1.Перегляньте відео    
ttps://www.youtube.com/watch?v=ZNexcgYI47c

                         https://www.youtube.com/watch?v=Pu_kWFpU9fE


2.Виконайте завдання.

 Перепишіть, знімаючи риски та вставляючи пропущені літери. 

1. Із/за лісу, з/за туману місяць випл..ває (Т . Шевченко). 2. Поля по/під небом прослались бе..крайні (Б. Грінченко). 3. По/над бер..гом — ст..ж ина і д ..рев пр..ниш клих мур (І. Білий). 4 .1 важко ліг в..сокий міст ріці на/пер..різ (П . Перебийніс). 5. З/під старої сторінки ж ..ття виз..рає нова і чиста (М. Коцюбинський). 6. Підвівш.. очі з/понад книжки, побачиш світ барвистим сном (Б.-І. Антонич). 7. Лунає мужня дума з/за Дніпра, лунає слово й слава України (М. Рильський).

Українська література
1. Прочитати Л.Пономаренко " Гер переможений".
2.Виконати тестові завдання
1. Як полонені німці ставилися до зведення будинків?
 а) Із великим почуттям відповідальності;
 б) абияк;
 в) з любов’ю і розпачем.
2. Будинок, який зводили німці, міг би, на їх думку, стояти на околиці:
 а) Берліна;
 б) Лейпцига;
 в) Дрездені.
3. Які квіти посадив Фрідріх, скопавши маленьку грядочку?
 а) Чорнобривці;
 б) мальви;
 в) нагідки.
4. Чим пригощали жінки полонених німців?
 а) Печеним гарбузом;
б) вареною картоплею;
 в) сухим хлібом.
5. Як німці віддячували жінкам за їх увагу?
 а) Сплачували гроші;
 б) всміхалися їм;
 в) низько прихилялися перед ними.
6. Фрідріх полюбляв показувати фотокартку, на якій можна було побачити:
 а) русяву жінку з усмішкою на обличчі;
б) двох дівчаток у білих сукеньках і білих черевичках;
 в) його самого, молодого і красивого.
7. Діти своє місто, розруйноване під час війни, називали:
 а) жалюгідним;
 б) жахливим;
 в) злиденним.
8. Незважаючи на те що діти дражнили Фрідріха, він їм:
 а) грав на сопілці;
 б) робив з паперу ляльок;
в) співав німецькою.
9. Під осінь німець захворів і йому на відміну від інших полонених дозволялося:
 а) лікуватися;
 б) лежати під стіною барака;
 в) виконувати неважку роботу.
10. Із цегли Фрідріх виробляв:
 а) ляльок для дітей;
 б) прикраси;
 в) посуд.
11. Коли люди переселилися у новий дім, який був збудований полоненими німцями?
 а) Навесні;
 б) влітку (наприкінці серпня);
 в) восени (в кінці листопада).
12. Про що, здавалося, хотіли спитати дівчатка, які були зображені на фотокартці Фрідріха?
 а) «Для чого нас замуровано у стіну нового будинку»?
 б) «Ви не бажаєте з нами познайомитися?»
в) «Ви не знаєте, де наш тато?»

3. Скласти план новели.
4.* ”Якби я був автором” (написати власну кінцівку твору).




05.05.20
Українська мова





12.05.20.
Українська література

1.Прочитайте повість О.Гавроша " Неймовірні пригоди Івана сили".
2 Перегляньте фільмhttps://www.youtube.com/watch?v=zQIAnUMZ4HU
3. Виконайте завдання
1.Літературний диктант з помилками «Упіймай помилку»


Знайти та виправити помилки у цих твердженнях.
1.    На столичному вокзалі Івана Силу зустрів доктор Брякус.

2.    Іван Сила спершу влаштувався нічним охоронцем у школу.
3.    Іванові Силі спочатку довелося вступити в поєдинок з Магдебурою.
4.    Людину, яка запропонувала Іванові Силі тренувати його, звали Микульцьо.

5.    Агента, якому доручили розвідати про доктора Брякуса, звали Чікса.
6.    Іван Сила на чемпіонаті Республіки переміг Велета.
7.    Найулюбленіша страва Івана Сили — борщ.
8.    Доктором Брякус не захотів далі тренувати Івана Силу й виїхав за кордон.
9.    Агент Фікса заплатив за Івана Силу заставу в розмірі 50 тисяч.
10.  Мадам Бухенбах запропонувала Іванові Силі працювати в неї особистим охоронцем.

11.  Іван Сила освідчився в коханні та запропонував одружитися Ренаті.
12.  Мадам Бухенбах вирішила подарувати нареченим коня.



2.З’ясувати, кому з героїв належать подані цитати.

1.    «Від роботи, дядьку, й коні здихають».
2.    «Ти диви, яке цабе».
3.    «Для перемоги однієї сили замало: сила повинна мати ще й розум».
4.    «Цирк — це не мистецтво. Це порожнє ремесло».
5.    «Ех, Америко! Гроші тебе псують».
6.    «Я не можу повірити своєму щастю».
7.    «Лисиця ніколи не краде курчат поблизу своєї нірки».
8.    «Дурне діло — не хитре».
9.    «Гроші хоч кого зіпсують».
10.  «Як мед, то й ложкою».
11.  «Я відкриваю імена, і це приносить мені задоволення».





3.Серед поданих прислів’їв та приказок обрати ті, які містять поради від головного героя.

Лінь чоловіка не годує, а тільки здоров’я жує. Хто праці не боїться, того хвороба сторониться. Дожидатись долі, то не матимеш і льолі (сорочки). В здоровому тілі — здоровий дух. Брехати — не ціпом махати. Найбільше багатство — здоров’я. Бреше й оком не моргне. Сила мовчить, а слабкість кричить. Всі за одного і один за всіх. Кинуло в піт, голова, як мед, а язик — хоч вижми. В лиху годину пізнаєм вірну людину. Поки битва попереду — сміливців хоч греблю гати. Боягуз і дурень першим піднімає кулак. Боягуз на словах хоробрий. Не думай про страх, то його й не буде. Лякана ворона й куща боїться та все в ліс летить. Бережіть здоров’я — його в крамниці не купиш. У страха очі великі.





4.    Назвати героя повісті за підказкою.
1.    Середнього віку кремезний смаглявий чоловік у смугастому трико з маленькими вусиками й борідкою. Цей герой роками заробляв на життя вуличними боями.
2.    Елегантно вбраний панок з відкритим поглядом, від якого приємно пахло вишуканими парфумами.
3.    Опецькуватий чоловік із круглою котячою головою, швидким поглядом і рухливими щурячими вусами.
4.    Двадцятилітній парубійко, під два метри зросту, в домотканій білій сорочині та темних штанях. Великі зеленкуваті очі під шапкою чорного волосся, зачесаного геть по-простому. Кругле обличчя з м’якими рисами виражало подив і хвилювання. Зате міцна постава та широчезні плечі вселяли повагу стороннім.
5.    Невеличкий дядько, у потертій сірій крисані, з обвислими вусами, гачкуватим носом та теплими карими очима.
6.    Підліток із тонкими блідими губами, загостреним носом, з русявим розколошканим волоссям та сірими жвавими очима, одягнений у вилинялу сорочку та обтріпані закороткі штани, на ногах — жовті лаковані черевики.
7.    Екстравагантна вродлива пані, одягне-
на у темно-синю сукню та чорні рукавички. Страшенно не любить нерішучих чоловіків.
8.    Чоловік у чорному фраку, білих рейтузах і чоботях вище колін. У його статечній поставі, розумних чорних очах та вишуканих манерах було скільки поваги та грації, що це мимоволі заворожувало.
9.    Атлетичний смаглявий юнак зі східними рисами обличчя.
10.  Русява дівчина в блакитному трико, з великими синіми очима, обрізаними кучериками і сріблястою короною.
11.  Дебелий чорношкірий чоловік, з довгими руками й неймовірно білосніжною усмішкою.
12.  Хлопчина маленького зросту, в пістрявому довгому балахоні з мавпочкою на плечі. Він ніколи нікому не вірив. Можливо, тому, що природа з нього поглумилася.



5.    Написати листа головному герою.


                           Любі восьмикласники!
Влітку під час відпочинку ви можете гарно підготуватися до наступного навчального року – прочитати безліч цікавих книжок, рекомендованих Міністерством освіти й науки України до вивчення на уроках літератури.
Тому пропоную вам список літератури для обов’язкового читання. Гарного відпочинку та цікавого читання!
Список з української літератури для 8 класу
1. Українські народні думи. «Маруся Богуславка»;
2.Анатолій Дімаров " На коні й під конем";
3. Леся Українка. «Давня казка»;
4. Іван Карпенко-Карий. «Сто тисяч»;
5. Володимир Малик " Черлені щити";
6. Михайло Коцюбинський. «Дорогою ціною»;
7. Олесь Гончар " Бригантина";
8. Олександр Довженко. «Ніч перед боєм»;
9. Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути»;
10. Володимир Дрозд. «Білий кінь Шептало»;
11.Юрій Винничук. «Місце для дракона»;
12.Валентин Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання»;
13.Володимир Рутківський "Сині води".































Немає коментарів:

Дописати коментар